T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / BAHCELİEVLER - Zaferler Anaokulu

Dilimizin Zenginlikleri Projesi

 

Zaferler Anaokulu'nda MEB Projesinde uygulanan çalışmalar , Faaliyet Raporuna uyumlu ilerlemektedir.Okul yürütme komisyonunca yapılan çalışmalar aşağıdaki içerikte yer edinmiştir.

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ (KASIM AYI )AİLE BULUŞMALARI

Okul yürütme komisyonu kuruldu.

Okulda yapılan öğretmen kurul toplantısında alınan karar ile Okul Müdür Yardımcısı Nurgül GÖKTAŞ, Okul Öncesi Öğretmeni Esra TURAN, Okul Öncesi Öğretmeni Dilan KAYA’dan oluşan proje okul yürütme komisyonu oluşturulmuştur.

Proje ile ilgili ailelerin bilgilendirilme süreçlerinde kullanılacak; haber mektubu, bülten, yazışma gibi hazırlıklar yapıldı.

Projeyle ilgili aileleri bilgilendirmek amacıyla haber mektubu, bülten ve afiş gibi çalışmalar yapılmıştır. Bu hazırlıklarda projenin amacı, kapsamı ve hedefleri hakkında bilgiler yer almıştır. Broşürler ailelere gönderilip projeye nasıl katkı sağlayacakları hakkında bilgi sahibi olmaları sağlanmıştır.

Aileler ile çevrimiçi/yüz yüze toplantılar yapılarak proje hakkında bilgilendirme yapıldı.

D, E ve F şubesi öğretmenleri tarafından aileler ile çevrimiçi/yüz yüze bilgilendirme yapılarak proje hakkında bilgi sahibi olmaları sağlanmıştır.Bilgilendirmede projenin amacı, kapsamı ve hedefleri hakkında bilgiler paylaşılmış, ailelerden projeye destek olmaları ve katkıda bulunmaları istenmiştir.

Çocukların sözel dil becerilerini geliştirmeye yönelik yürütülen bir etkinliğe aileler gözlemci olarak katılım sağladi.

Çocukların sözel dil becerilerini geliştirmeye yönelik yürütülen bir etkinliğe aileler gözlemci olarak katılım sağlamıştır. Etkinlikte, öğrenciler parmak oyunu tekrar etmiş ve ailelerin çocukları gözlemlemeleri sağlanmıştır. 

Ailelerin ve çocukların birlikte katılım göstereceği bir faaliyet uygulanır.

Ailelerin ve çocukların birlikte katılım göstereceği bir faaliyet uygulanmıştır. Bu faaliyette, aileler ve çocuklar bir araya gelerek hikaye okuma ardından hikayede geçen kelimelere yönelik birlikte etkinlik yapmışlardır. Ailelerin etkileşimli kitap okuma hakkında bilgilendirilmeleri, okulda sürece gözlemci ve katılımcı olarak katılmaları ve bunu evde de uygulayabilmeleri, çocukların dil gelişimini desteklemeleri açısından oldukça faydalı olmuştur. 

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ (ARALIK AYI )ETKİLEŞİMLİ KİTAP OKUMA ÇALIŞMALARI

1.Okul Öncesi Öğretmenlerine yönelik etkileşimli kitap okumaya yönelik bilgilendirme yapılır.Öğretmenlerimiz çeşitli eğitimlere katılarak etkileşimli kitap okuma hakkında bilgi sahibi olmuşlardır.

2.Etkileşimli kitap okuma yöntemi ile okunacak kitaplar belirlenir ve günlük eğitim akışları planlanır.Proje kapsamında okunacak kitaplar belirlenmiştir. Kitap seçimlerinde, çocukların ilgi alanları ve gelişim düzeyleri dikkate alınmıştır.A,B ve C şubeleri tarafından günlük eğitim akışlarına dahil edilmiş etkinlik planları oluşturulmuştur.

3.Etkileşimli kitap okumalarının merkeze alındığı günlük eğitim akışları uygulanır.

Etkileşimli kitap okuma etkinlikleri planlanan etkinlik planları dahilinde A,B ve C şubeleri tarafından aileler sınıfa davet edilerek uygulandı. Projeye ailelerinde dahil olması sağlandı.

Etkinlikler uygulanırken kitaplarda geçen bilinmeyen kelimelere dikkat edildi.Bilinmeyen kelimelerin anlamlarını tahmin edildi,ne olabileceği hakkında fikir alışverişinde bulunuldu.Öğrencilerin kelimelerin anlamlarını öğrenmeleri görsel olarak desteklendi.

4.Okunan kitaplardaki bilinmeyen kelimeler belirlenir.

 Yapılan etkileşimli kitap okuma etkinliklerinde belirlenen bilinmeyen kelimeler öğrencilere etkinlikler yoluyla açıklandı. Görselleri sınıflarda oluşturulan ‘Dilimizin Zenginlikleri Proje’ panosuna asıldı.

"Zaferler Anaokulu Okul Proje Yürütme Komisyonundaki öğretmenlerimize yaptıkları çalışmalardan dolayı teşekkür ederiz."

 

30-12-202330-12-202330-12-2023

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 30.12.2023 - Güncelleme: 30.12.2023 13:03 - Görüntülenme: 39
  Beğen | 0  kişi beğendi